Europaturen: Storebæltbroen, broen som binder deler av Danmark sammen

Jeg holder fremdeles på med bildene fra den store Europa-turen, og jeg har hoppet fram til Storebæltbroen. Sist gang jeg viste dere noe fra den turen mener jeg at vi var i Nürnberg i Tyskland. Det har gått litt tregt oppover i bildefilene fordi vinteren”tok meg” på en måte.. Dessuten har vi jo også vært på Tenerife, og da ble disse bildene mer interessante..  Jeg er ennå ikke helt ferdig med Tenerife heller, men jeg trengte nå et avbrekk, derfor får dere en smak av Europa igjen. 🙂

Bildene over brua ble tatt i fart som co-kjører i bil. Alt for mange bilder fra denne turen har blitt tatt på denne måten, og det har vært vanskelig å få noe ordentlig ut av dem i etterkant.. mange bilder egner seg bedre i søppelkassa enn som illustrasjoner til et blogginnlegg. Men disse bildene ble spart fra saneringen. 🙂

Vi kjører over brua ganske sent på ettermiddagen/tidlig kveld, så lyset spiller igjen en stor rolle. Himmel, silhuetter av trær og fyrtårn er fanget!

Selvfølgelig burde vi ha stoppet, men hvor var stoppestedene? Det kan jeg ikke huske å ha sett en gang!

Her har sjøfuglene ypperlige vilkår på veikant og på utilgjengelige øyer som brua er bygd på..

Skyene på himmelen er dramatiske!

Vi nærmer oss Sverige og avkjøring av brua, da nærmer også bomstasjonen seg, der alle blir stoppet og avkrevd avgift, og her får du også lov til å betale med kort!

Vi kjørte i et strekk derfra og hjem til Norge. Noen i bilen savnet veldig senga si på dette tidspunktet… 😉