Oppdatering av status rumpe er vel påkrevet?

(..oppdatering om rumpevondt …)

Jeg skulle ha to uker ferie for å “bruke” opp rest av ferieuker fordi jeg har vært så lenge sykemeldt på grunn av beinbruddet i februar. Så fram til å virkelig forberede jul for en gang skyld, og så skulle jeg unne meg en tur til Stockholm, til datter som bor der med mann og barnebarn.

Dagen etter at jeg falt hadde jeg avtale hos fysioterapeuten min. Det fortalte jeg om i forrige innlegg. Han mente som meg at det mest sannsynlig bare var bløtdelskader (haha) så det var ingen vits å gå til lege..

Så jeg humpet meg ut fra fysioterapeuten og bestemte meg for å ta meg sammen..

Forrige gang jeg skulle på besøk til Stockholm, da falt jeg og brakk beinet på fem steder. Hvordan ville datteren ta det, hvis jeg avlyste?

Nei.. her var det bare å ta seg sammen og humpe seg til flyplass og komme seg av gårde..

Jeg greide nesten å holde tempo med datteren min da jeg kom fram. Stadig var jeg to skritt bak, og jeg sa at “det går så fint, så..” Vi hentet tvillingene i förskolan, tok tunnelbanan og buss, for datteren fant ut at jeg nok ikke ville greie å gå de 5 kilometerne dit. Tvillinger på to og et halvt år i tvillingvogn, kan du forestille deg at det kan være noe tungt og styrete? Datteren min fixer det. Opp trinn, ned rulletrapper, inn i buss og Tbane, ingen sak!

Jeg har nok med å henge på, lett haltende!  

Å legge tvillinger om kvelden fikk jeg en innføring i.. de kles av, opp i badekar, pusse hvor mange tenner? Opp i hver sin seng. “Bestemamma leser eventyr for dere i kveld..” Joda, de leses eventyr for, da roer de seg, sies det.. hm, virket ikke i kveld heller, selv om jeg leste to eventyr!

Det tar to timer til før barna har sovnet, utslitt, en i vogn og en i mammas og pappas seng..

Neste dag dro vi til Junibacken, et paradis for barn der de møter Astrid Lindgrens eventyrfigurer. I tillegg er Tove Janssons Mumidalhus og figurer der. Barna klatrer, sklir, sitter på tog og løper rundt meg så jeg blir helt svimmel.. Jeg knipser med mobilkameraet så godt jeg kan og prøver å fange dem i linsen. 

Det er også en togvogn vi kan sette oss inn i, så får vi en tur gjennom Lindgren sine kjenteste bøker, presentert som tablåer. Det var som et eventyr for meg å oppleve dette, og jeg glemte nesten den vonde rumpa! 😉

Hele Junibacken var en opplevelse, og kan anbefales et besøk hvis du er på de kanter!

Neste dag dro jeg hjem igjen, da snødde det, og det var til dels kaos på Arlanda. Den første snøen førte til kanselleringer og forsinkelser, men heldigvis kom jeg meg hjem bare en time forsinket.

Godt var det å være på besøk, like godt var det å komme tilbake igjen til kjærestens sofa, både for meg og rumpa.. 

Rumpa blir ikke bedre, og så sent som i dag, 9 dager etter at jeg falt, har jeg kommet meg til lege. I morgen har jeg kjøpt meg plass på røntgeninstitutt, ellers hadde jeg ikke fått bilde av den før julaften!

Så på fredag eller mandag eller så får det bli tatt stilling til om jeg greier å jobbe med min vonde rumpe.. Det er vanskelig å være sykepleier når jeg både halter og humper, strever med å sette meg og reise meg, og det er utenkelig å bøye seg ned på huk!

Det kan skje et under innen mandag, da.. håper egentlig det!

 

 

28 thoughts on “Oppdatering av status rumpe er vel påkrevet?

  1.  Det er ikke ofte jeg nevner blogg på jobben…..:

    -Hva gjorde du i går kveld da?
    -Satt på bloghog og leste rumpestatusen til Carpe…

    …jeg gjør nok ikke det i morgen heller:)

    God bedring til bakdelen din 😉

    Like

  2.  haha.. du skal få slippe å oppdatere kollegaene dine på statusen min! 😉

    Tusen takk! Håper jeg snart er klar til å ta solnedgangsbilder og konkurrere med deg igjen! 😀

    Like

  3.  Du har da fått litt av et bakdelsproblem. Akkurat som om ikke du har humpet rundt lenge nok nå? Godt du får “fotografert” herligheten før jul da. Det kan jo bli en fin julegaven til kjæresten eller, innrammet?????
    Sikkert herlig å besøke barnebarn og Junibacken. Ønsker deg en god bakdel og en trivelig kveld! 🙂

    Like

    1.  er det det man kaller ulempe, å ha et bakdelsproblem, som det motsatte er en fordel, liksom..

      Nei, jeg synes ikke jeg fortjente denne runden her! 😦 Men jeg er fornøyd med at jeg likevel greide Stockholm-turen!

      Like

      1.  Synes du virkelig skal være stolt av at du gjennomførte den turen. Ukrutt forgår ikke så lett vet du! Men du hadde virkelig ikke behøvd denne runden. God bedringklem kommer din vei! 🙂

        Like

  4.  Moralen må da være at du ikke vet når du skal å besøke datteren din, for det virker sånn at kroppen din prøver å spolere turer dit, så la kjæresten di bestille tur og snakke med arbeidsgiver om fri, så plutselig kjører han deg til flyplassen og du slipper å skade deg 🙂

    Like

  5.  For et fint sted! I februar skal jeg kanskje til Stockholm. Jeg må bare prioritere jeg jeg trenger mest av en ordentlig vinterjakke eller en skikkelig treningshelg. Begge deler kommer ikke på tale. Blir det Stockholm kanskje det blir et besøk i Junibacken.

    Håper det blir bra med rumpa til slutt! 🙂

    Like

    1.  Ja, få med deg dette, Cina! Men kanskje skal du ta med deg babysen dit en gang når hun har begynt å stabbe og gå..

      Godt rumpa mi får så mange lykkeønskninger, da må den da bli fort fin!

      Like

      1.  Det virker altså som at det er best å dra dit før man får barn, eller etter at de har blitt store nok til å gå selv? 😉 Jeg ser ingen grunn til å vente til jeg får barn med å dra. Nostalgifaktoren må jo være skyhøy! Og det liker jeg jo.

        Haha! Rumpa di kommer nok (i tillegg til å bli bra) til løfte seg noen cm til sommeren. Gled deg!

        Like

  6.  Riktig god bedring til deg og rumpen..
    Håper det ikke blir noe mere ulykker på deg utover nå, du har da hatt nok skulle jeg mene..
    Håper du får en flott og trivelig jul med dine. 🙂
    God Jul carpe.
    Juleklem. 🙂

    Like

    1.  ertaberta! Så godt å ha deg tilbake på blogg! 🙂

      Ja, ikke sant at det må være nok nå?? Jeg er veidlg lei av å være lett humpende og haltende…

      Tusen takk for julehilsen, og så må du også ha en flott, ny og annerledes jul!

      Godklem til deg!

      Like

Leave a comment