Endelig har jeg satt meg ned og ser på Telemarkskanalen/NRK2. :)

Litt av hvert har fanget tiden min i dag, så først nå for en halvtime siden kom jeg på at jeg egentlig har en avtale med NRK2 i dag!

Jeg har vært gjennom Telemark på kryss og på tvers mange ganger, men jeg har aldri tatt denne sjøveien.. Mange ganger har jeg tenkt å prøve å ta ferga på denne måten, men det er alltid noe annet jeg skal gjøre istedenfor.

Fantastisk er det at NRK gir oss en slik smak av landet vårt! 🙂

Jeg var begeistret da jeg fikk følge med Hurtigruten nordover, jeg kunne sitte i lange tider bare å følge bølgene bryte mot båten. Bergensbanen fulgte jeg aller først. Der er jeg godt kjent på mange av strekningene, likevel var det morsomt å være med toget på den måten.

Hva blir neste prosjekt for NRK? Jeg kan tenke meg mer Vestland.. Hva med en tur med en turistbuss til Geiranger? Eller en trailer fra Oslo til Ålesund? 

Hva synes du, følger du med? 

Synes du NRK har dratt den langt nok, eller skal vi fortsette å se Norge Rundt på denne måten?

9 thoughts on “Endelig har jeg satt meg ned og ser på Telemarkskanalen/NRK2. :)

  1. Glimrende konsept. Har hatt på tv i ettermiddag. Man kan se på, eller la være. Feelgood-tv med fine bilder i vakkert vær, det er godt sjelefredsstoff, det.
    Alle får ikke sjansen til å reise alle steder i det langstrakte landet vårt, så det er flott å se hva man går glipp av. Evt kan man velge ut noen steder man får lyst å dra til.
    Flere slike, spør du? Ja takk! 🙂

    Like

    1. Jeg er enig med deg, det er en flott måte å få sett litt av dette langstrakte landet vårt. 🙂

      Men Solveig; hva vil du se av Norge, hvor skal vi sende NRK´s mannskap neste gang?

      Like

  2. jeg har sett helt fra starten…..
    om det er NRK eller TV25 er mindre viktig – men det har vært en flott reise.
    jeg har prøvd å kutte ut publikum da de ikke vil være der den dagen jeg vil ta denne turen.
    dette iht til personellet om bord. det jeg har fokusert på er selve reisen og slusene.
    det er ganske imponerende.

    nå valfarter jeg mellom terrassen og inne – 25′ grader i skyggen der ute…. blank sol

    Like

    1. Om det er mennesker der eller ikke, uansett er turen fantastisk1 Jeg trenger ikke norske flagg på reisen jeg heller! 🙂
      Men du.. kan de ikke få 10 sekunder med berømmelse hver mens fergen kjører gjennom kanalen? Det er da underholdende? 😉

      Så fantastisk at dere har fått en Indian Summer! Datteren min og kjæreste har vært på hytta denne helgen, vi planlegger om ca 14 dager.. ringer deg når jeg vet nærmere! 🙂

      Like

  3. Ja da, her står det på enda. Vi har gått litt til og fra, men fått med oss slusene og der de er innom. Vi mimrer litt om vår tur opp kanalen med egen båt for mange år siden. Kan anbefales å kjøre vannveien. Jeg har mange uforglemmelige minner derfra. 🙂 Fin kveld til deg 😀

    Like

      1. Nei da, det er da muligheter før det. 😀 Om ikke annet kan du jo ta en biltur til Vrangfoss sluseanlegg, spise rømmegrøt og spasere i høstværet 🙂 Vi gjorde det for noen år siden og det blir nok gjentatt snart. 😀

        Like

Leave a comment