Selvhjelp til en bedre helse, om Omega 3

Et reprisetema til må postes før innlegget forsvinner et sted i bloggosfæren;

Jeg har hatt mye leddvondt opp gjennom livet, og det begynte egentlig allerede da jeg bare var et barn..

Den gangen ble det kalt “voksesmerter” av de voksne. Fikk kanskje en Dispril da jeg kom ned i stua  om kvelden etter at jeg egentlig skulle ha lagt meg. Men da det fremdeles var “voksesmerter” da jeg var utvokst som 16-17åring tok mor meg med til reumatolog.. Denne legen tok alle slags prøver og slo bryskt fast at jeg ikke hadde noe leddgikt.. Men vondt i leddene hadde jeg likevel!

Smertene arter seg mye som leddgikt med verking i store ledd som knær og skuldre og faktisk nesten alle ledd.. rygg og helt ut i fingre og tær. I fingrene og tærne er det grunnleddene som er vondest…

Det har vært litt til og fra disse smertene, men det ble faktisk mye bedre da jeg begynte å ta 2 stk Omega3-kapsler daglig. Jeg har nok brukt dem sammenhengende i flere år nå, og kroppen har fungert mye bedre enn før jeg tok disse.

Når jeg ikke har tatt disse kapslene noen dager da kjenner jeg det; smerter i grunnledd på fingre og ryggen verker.. da jeg må ha kapslene mine igjen! Jeg har drar butikken og kjøper inn to glass for sikkerhets skyld, for ikke å gå tom igjen! :)

Så nå skal et glass stå alle steder jeg er så det er sikkert at jeg får dem i meg hver eneste dag!

For det fortjener jeg! Nemlig!

Sikringstilskuddet mitt!

I forbindelse med flytting av blogg som nå har skjedd i minst tre etapper, har jeg begynt å slette innlegg.. Men et innlegg vil jeg ta med meg hit, for jeg rett og slett ser på dette som veldig viktig!

Jeg har i alle år slitt med å følge opp alle råd jeg har fått om kosthold og å leve sunt.. vi har vel alle hørt det;

1. vi skal være aktive, ut på tur helst 5 ganger/ minst 3 ganger i uken,

2. stump røyken! (Det har jeg heldigvis sluppet lett unna siden jeg aldri har startet..) Jo fortere jo bedre gevinst vil du få av røykeslutten.

3. Kostforandring. Spis frukt og grønnsaker. Ikke 3 om dagen som de flinkeste av oss spiser, men minst 5! Doble inntaket av frukten og grønnsakene du spiser i dag, da er du et lite stykke på vei! Greier du å spise så mye frukt at vi greier å forandre statistikken? DA er du et stykke på vei! Amerikanerne sier nå at vi bør spise 7-14 frukter og grønnsaker pr dag. Hvem greier det, da?? Ikke jeg!
Det sies at det eneste som er sikkert, er at frukt og grønnsaker er helsebringende. Frukt og grønnsaker reduserer “avgassene” som lagrer seg i kroppen/blodårene. Eller som proffene kaller det; de frie radikalene må ut av kroppen vår, og de får vi best ut ved å få i oss nok antioksidanter. Uten at vi får i oss nok, vil kolesterol pluss frie radikaler føre til tette åreganger.

Jeg har valgt Juice Plus+ som er et kostholdstilskudd som jeg kjøper som et abonnement. 2 røde og 2 grønne kapsler tar jeg daglig. Da sikrer jeg meg med 17 forskjellige grønnsaker og frukter. I tillegg tar jeg Omega 3, for jeg får ikke i meg nok D-vitaminer. Jeg greier ikke å få i meg den anbefalte mengden fet fisk i uken.

På denne måten gir meg selv et bedre utgangspunkt for å komme meg gjennom høst og vinter med kalde føtter og en stadig flom av virus- og bakterie-angrep.. Jeg er mindre forkjølet, har ikke øyeinfeksjoner lengre, og jeg er mindre fraværende fra jobb. Merker jeg at en forkjølelse er i gang, dobler jeg inntaket av Juice plus+ og forkjølelsen får ihvertfall ikke det taket på kroppen min som det gjorde før. Nå har jeg gått på dette kostholdstilskuddet i et år og jeg har ikke tenkt å slutte!

https://www.juiceplus.no/nsa/content/Home.soa?site=ah11177